Asiakastili

Mikä on asiakastili?

Asiakastili on oma henkilökohtainen käyttäjätunnuksesi, jolla pääset kirjautumaan tilaamiisi Kaakon Viestintään kuuluvien lehtien verkkosisältöihin, sovelluksiin ja digitaalisiin palveluihin.
Luomalla oman asiakastilin luet ja hallinnoit verkossa Etelä-Saimaan, Itä-Savon, Kouvolan Sanomien, Kymen Sanomien, Länsi-Savon tai Uutisvuoksen tilauksiasi.

Miksi käyttäjätunnusta varten tarvitaan sähköpostiosoite?

Digitaalisten palvelujen käyttöönottoon ja käyttöön liittyvä viestintä hoidetaan sähköpostin välityksellä. Sähköpostiosoitteesi toimii asiakastilin käyttäjätunnuksena.

Tilatessasi tuotteita, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilauksen hallintaan liittyvät sähköpostivahvitukset (jakelunkeskeytys ja osoitteenmuutos) tulevat myös sähköpostiisi. Lisäksi voit saada asiakuuteesi liittyviä tarjouksia.

En onnistu kirjautumaan palveluun

Mikäli kirjautuminen asiakastilin tunnuksin ei onnistu, varmista että sähköpostiosoitteesi ja salasanasi ovat samat, joita olet käyttänyt aiemmin palvelussa.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni. Miten menettelen?

Jos et muista käyttäjätunnusta, voit tiedustella sitä sähköpostitse tilaajapalvelustamme: tilaukset@kaakonviestinta.fi. Liitä viestiisi nimesi, osoitteesi ja mahdollisesti myös asiakasnumerosi. Laita viestin aiheeksi Käyttäjätunnus unohtunut.

Olen unohtanut salasanani. Miten menettelen?

Voit nollata salasanasi Oletko unohtanut salasanasi -linkistä syöttämällä sähköpostiosoitteesi sille varattuun kenttään. Saat sähköpostiviestissä linkin ja ohjeet salasanan vaihtamista varten. Sähköpostiosoite tulee olla sama, joka on aiemmin tallennettu tietokantaamme.

Jos tilaamasi salasanan vaihtoon liittyvä sähköposti ei tule heti sähköpostiisi, tarkista sähköpostisi roskapostikansio. Jotkut sähköpostiohjelmat tulkitsevat osan sähköposteista roskapostiksi ja siirtävät ne roskapostikansioon.

Sain ilmoituksen sähköpostiosoite on jo käytössä. Mitä tämä tarkoittaa?

Antamasi sähköpostiosoite on jo olemassa järjestelmässämme, sinulla on asiakastili luotuna. Jos muistat kirjautumistunnuksesi, klikkaa Kirjaudu tästä -linkkiä. Jos et muista käyttäjätunnusta, ota yhteyttä tilaajapalveluun. Jos et muista salasanaa, klikkaa Oletko unohtanut salasanasi -linkkiä.

Annoin väärän sähköpostiosoitteen rekisteröitymisen yhteydessä

Laita viesti osoitteeseen tilaajapalveluun, niin korjaamme sähköpostiosoitteen oikeaksi. Liitä viestiisi nimesi, osoitteesi ja mahdollisesti myös asiakasnumerosi.

Kirjautumiseni ei pysy palvelun muistissa

Kirjautumisnäkymässä oleva Muista minut -ruksi tarkoittaa että pysyt samalla laitteella ja selaimella sisäänkirjautuneena, kunnes itse erikseen kirjaudut ulos tai viimeisestä tilin käyttämisestä on yli 30 päivää. Myös jos selaimesi poistaa (tai poistat itse) evästeet selailun jälkeen, ei selaimesi enää muista kirjautumista seuraavalla kerralla.

Palvelun käyttö ei onnistu

Jos Asiakastiliä vaativan palvelun käyttö ei onnistu tarkista, että Javascript on kytkettynä päälle. Jos olet laittanut selaimellesi Javascript -eston, ota esto pois päältä selaimesi asetuksista.

Tarkista, että käytät selainta, jota palvelut tukevat Asiakastilin kirjautuminen tukee.

Palvelussa käytettävät selaimet ja käyttöjärjestelmät:

Windows 7: Internet Explorer 10 (tai myöhemmät), uusin Firefox ja Chrome (ja yksi sitä aikaisempi selainversio), Safari 6.0 (ja myöhemmät)
Windows 8: Internet Explorer 10, uusin Firefox ja Chrome (ja yksi sitä aikaisempi selainversio), Safari 6.0 (ja myöhemmät)
MAC OS X 10.7, ja sitä uudemmat: Safari 6 (tai myöhemmät), uusin Firefox ja Chrome (ja yksi sitä aikaisempi selainversio)

Asiakastilin luominen

Haluat luoda Asiakastilin

Voit luoda Asiakastilin lehden verkkosivun kautta. Lehden pääsivulla, yläreunassa olevasta Kirjaudu-valikosta valitse Uusi käyttäjä ja täytä nimitietosi, sähköpostiosoitteesi ja sille keksimäsi salasana.

Rekisteröityessäsi hyväksyt verkkopalvelun käyttöehdot.

Oletko jo lehden tilaaja?

Mikäli sinulla on voimassa oleva lehden tilaus ja olet jo luonut itsellesi asiakastilin, voit aktivoida digitaalisen lukuoikeuden käyttöösi. Aktivoimista varten tarvitset asiakasnumerosi sekä tilauksesi toimitusosoitteen postinumeron. Löydät asiakasnumerosi tilauslaskusta. Voit myös ottaa yhteyttä tilaajapalveluun.

Aktivoiminen tapahtuu kohdasta Uusi käyttäjä -> Oletko jo lehden tilaaja? Klikkaa tästä.

Haluat vaihtaa käyttäjätunnukseni

Voit vaihtaa Asiakastilisi käyttäjätunnuksen ollessasi kirjautuneena. Mene kohtaan Omat tiedot, ja sähköpostiosoitteen kohdalla valitse muokkaa.

Vaihtamasi käyttäjätunnus tulee heti käyttöön. Saat muutoksista vahvistuksen sähköpostiisi. Salasanasi säilyy samana.

Haluan vaihtaa salasanani

Voit vaihtaa Asiakastilisi salasanan ollessasi kirjautuneena. Mene kohtaan Omat tiedot, ja salasanan kohdalla valitse muokkaa.
Uusi tilaamasi tai vaihtamasi salasana tulee heti käyttöön. Saat muutoksista vahvistuksen sähköpostiisi.

Haluan vaihtaa nimi – tai yhteystietojani

Voit vaihtaa Asiakastilin käyttäjätunnustietoja.
Huomaathan, että muuttaessasi Asiakastilin tietoja, ne eivät näy tilauksissasi.
Muuttaaksesi laskutukseen ja jakeluun liittyviä tietoja, ole yhteydessä lehden tilaajapalveluun.

Asiakastilini on lukittu

Olet todennäköisesti syöttänyt salasanan tai käyttäjätunnuksen liian monta kertaa väärin ja asiakastilisi on turvallisuussyistä lukittu. Lukitus on voimassa 12 tuntia. Voit poistaa lukituksen kirjautumalla uudelleen oikealla käyttäjätunnuksella ja klikkaamalla Oletko unohtanut salasanasi. Tarvittaessa ota yhteyttä tilaukset@kaakonviestinta.fi avataksesi lukitus. Huomioithan, että palveluaikamme on ma-pe klo 8-16.